Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

19 april

Kategori: Allmänt

samhällsprovet blev lyckat! :D MVG!!!! sara är oerhört duktig. engelskprovet gick väl inte lika bra, 70/85. vet inte riktigt vad det är, men G är det garanterat, annars dödar jag vår lärare!
Vi har haft ett nobelt besök på skolan, Jan Björklund. Han delgav sig av regeringens nya utbildningspolitik, väldigt trevligt. meritpoäng hit, speciallärare dit. Jaja man lärde sig något nytt i alla fall.
Har bokat in italienskprov nu också ja, den 28 maj. oerhört skoj. då måste jag verkligen plugga. kan inte gå ut med ett G i italienska.
I tisdags va vi och hälsade på jenny på sjukhuset. glad blev hon :) jag hittade en massa roliga saker där, handskar, en gunggrej. Måsen och jag försökte ragga på en lite pojk men han låg och sov.
Imorgon är det NP i engelska, uppsatsen. Inte kul! Tur att vår vanliga lärare inte ska rätta.
Uppvisning på söndag med töserna. Vi ska vara utklädda till Lilla Gubben haha. YEAH! Imorgon blir det jakt efter prickigt linne och vita trikåer.
På lördag har jag planerat att plugga naturkunskap och ha filmkväll med mej själv. Ska låna en massa filmer av Jenny och bara hänga framför tv:n. Det var ett tag sedan man gjorde något sådant :) kan vara skönt med lite tid för sig själv.

Nä nu ska jag titta på CSI och titta igenom engelskan.
Ciao ragazzi!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: