Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

venticinque febbraio, fünf und zwanzig någonting

Kategori: Allmänt

Underbart. Österrike 07 har varit oförglömligt. har haft skitkul. dock har snön inte varit speciellt trevlig mot oss, den ville aldrig komma. såg nästan ut som om vi va på sommarsemester. värmen och solen gjorde ju det intrycket ännu starkare. lite skidåkning blev det allt. annars satt vi på toppstugan och chillade, bakis och obakis. fyfan säger jag för att stå i kö en timme med en lins och bakis som fan. det med linsens kan jag återkomma till.
bussresan ner va småjobbig, fick panik på att sitta i bussen. men vi överlevde trots allt. checkade in på hotellet på söndagsmorgonen. fick ett fint litet rum på tredje våningen, men snedtak, i badrummet? jaa jag kan ju säga att det va ju inte lätt att duscha när man slog huvudet i taket hela tiden.
vi gå och hyra våra skidor sen och fick GÅ TILLBAKA TILL HOTELLET MED VÅRA SKIDOR! usch det va lite småjobbigt. sen bar det av till backen för att hämta våra liftkort och för att stå i kö i sisådär 40 min. wooohoo? sådär skidåkning, var ganska trötta kan jag säga. blev inte mycket sömn på bussen.
söndagkväll blev chillkväll med lite krök.
måndag, jaa jag kan inte exakt säga vad vi gjorde på dagen för det kommer jag inte ihåg. på kvällen avr det iaf Hopfgarten som gällde. förfest på vårt rum sen en bussresa till Hopfgarten med ca 50 andra förväntanfulla ungdomar hahaha. hade sjukt trevligt, blev väl bara lite väl mycket att dricka. hade ett litet problem med att öppna ytterdörren till hotellet, då va jag nog inte så jätte populär haha. säger bara CIN CIN, DJ-KNUBB OCH KAREOKE!
usch usch usch, tisdagen var inte jätterolig. bakis som fan! och hade tappat en lins och hade inga extra med mej, dumt dumt. såg med ett öga, jättekul. jaja vi satt iaf på bussen halv 9 dock något trötta och illamående. fick stå i liftkö i 1h! jaja trevligt sällskap hade jag iaf men usch vad jobbigt det va! blev två åk för min och toves del sen satte vi oss på toppstugan med fanny och satt där i ganska många timmar. sen tog vi liften ner och satte oss på glassbaren. sen bar det hemåt med skidbussen. vi fyra dog på vårt rum på eftermiddagen. på kvällen va det musikfrågor, något bättre cd-spelare detta året. HAHA. "Äh Lasse du sänker lite, det är lite högt" HAHAHAHHAHAHA. jaja detta året fuskade folk inte som förra, hmm? ack ack haha. jag och izzi dog på rummet sen
onsdagen spenderades i wörgl för min, izzis och toves del. var tvungen att köpa nya linser. det gick lätt och smidigt, nog den första i österrike jag har mött som kunde bra engelska. sen shoppade vi loss på spar. vi fann vår trogna partyvän Klas. tacka vet jag honom. har behövdes ganska ofta. 
sen käkade vi på Alddin haha. trevliga serivitörer och hela köret. sen skulle vi ta bussen hem, men då skulle den visst inte gå förräns 1h och 10 min senare. så det blev en dricka på ett café. for hem med bussen coh en jävla massa svettluktande österrikare. hahahha det va en skojig bussfärd må jag säga. på kvällen chillade jag och izzi medan tove och charlie åkte till klammrast och hade trevligt. 
torsdag vilket var en trevlig skiddag för mig och tove för en gångsskull. härlig åkning. solade lite och hade mysigt. på kvällen var det hopfgarten igen. förfest igen på vårt rum. gick lite vilt till för någons del. haha. bussresan sen igen. den va inte lika kul som förra gången men alla överlevde. kvällen va helt okej. trevliga göteborgare träffade vi också. blev lite tjafs där ute, något jag tyckte va så oerhört onödigt och bara ville att alla skulle dö. 
fredag, jag gick upp 8 för att lämna pengar till lasse. sen blev det frukost med alla. vi tog en liten sovmorgon. jag och izzi gick upp och däckade sen. sov till elva då vi fick panik för izzi skulle lämna pengar till lasse senast 12 på toppstugan. stressade och hade oss. va iaf i backen i tid. satt och väntade på tove och charlie som hade åkt drygt en timme mer än oss. vi åkte nog inte så mycket den dagen? 
på kvällen förfestade vi ännu en gång på vårt rum för att sedan GÅ till glashuset. jaja så farligt va det inte förutom att fucking charlie skulle skrämma upp oss hela tiden. attans. jag blev av med 65 euro! haha fråga mig inte hur, för så mycket köpte jag verkligen inte för. aja, livet är hårt. fick iaf granat att dricka jäger-redbull. haha. det gillade han allt :p hade en riktigt trevlig kväll! :) kommer nog att få en jävla mobilräkning efter det.  aja, förhoppningsvis inte jag som betalar. 
upp tidigt och åt frukost. snabbpackade sen och lämnade rummet i ett hmm? sådär skick haha. jaja. lämnade våra väskor och sånt i källaren och åkte till backen vilket var ganska så onödigt för vi åkte bara en gång. sen satt vi på toppstugan och va bakis. "HEEEEEJ!" "ehh, hej?" HAHAHAH. jaja det va fler som inte mådde så bra den dagen märkte vi. åkte sen ner till glassbaren, dock med liften, vilket vi iof alltid gjorde haha. tove blev glad när hon fick sin glass. såg världens gulligaste par, dom såg ut att ha så trevligt! DOM SA INTE ETT ENDA ORD! hahahhaa.
väntade vid spar i hundra år för att få köpa 4 fucking vykort! jaja mötte två trevliga töser. vi skrämde iväg några holländare och hittade ett litet barn vi alla ville ta med oss hem.
sen begav vi oss med bussen hem och lämnade våra skidor och jag och izzi gick tillbaka i bara strumpor, allt för att göra det så enkelt som möjligt haha. sen blev det en dusch och vykortskrivande. sen spelade vi kort och sen va det käk. sen åkte bussen. tragiskt. flera filmer visades och hela fadderullan. sov sådär. alla andra verkade sova som stockar!  ingen ville vara social med mej. exakt likadant förra året haha. attans.
båtfärd och sen en sträcka i danmark sen va vi framme i malmö som har mer snö än vad vi någonsin hade i österrike. lite tragiskt må jag säga. vill tillbaka! jaja jag ska ju tillbaka nästa år så det är ju chiiiiiiiiilll! haha
tack för en underbar resa allihopa!
PUSS (L)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: