Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

torsdag

Kategori: Allmänt

kanske dags att uppdatera. har mina perioder när det kommer till att blogga.

jaa, livet lunkar på som vanligt. tråkigt? nja kanske lite. när nästan allt går på rutin känns allt inte jätteskoj längre. jag behöver omväxling. skulle behöva komma bort en stund. hade varit superskönt att bara flyga upp till stockholm och hälsa på mostrarna. bara spendera en helg med mys och lugn och ro. det behövs.

jag börjar faktiskt bli lite trött på allt skitsnack. att folk hittar på det ena efter det andra bara för att ha något att snacka om eller för att starta en intrig. jag orkar verkligen inte det. har inte tänkt på det tidigare men när det är en själv som sätts i centrum för det så förstår man hur jobbigt det är. självklart är inte jag den som ska säga till någon att inte snacka skit för vem gör inte det? men när det uppstår rykten, då tycker jag att det har gått för långt.

har fått reda på att jag ska jobba från och med maj till någon gång i augusti. det kan ju bli bra. blir förmodligen en massa pengar och det tycker jag om :) har inte planerat mycket i sommar. vet bara att jag ska på en kurs den 19 juli och att jag förmodligen ska ta en restresa i augusti. kan bli intressant att se vad som händer.

helgen kommer att bjuda på middag för mamma imorgon. blir en lugn kväll :) lördag kommer jag spendera i baltiska hallen. föreningen har uppvisning. kvällen bjuder antingen på utgång eller lugn hemmakväll. får se vad jag känner för. söndag ska jag träna och plugga hade jag tänkt :)

  längtar tillbaka till new york. riktigt härlig stad!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: