Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

moneymaker

Kategori: Allmänt

sommarlovet är officiellt över om tre timmar och 50 minuter. mitt lov har varit fruktansvärt bra! ett bra avslut på sommarloven, för detta är ju faktiskt mitt sista någonsin. framöver kommer det heta semester och vara i ca 4-5 veckor. jaa vad ska man säga. finns ju både för- och nackdelar med det. dock inget jag orkar sitta och skriva om nu. alla är nog medvetna om dem.
ja jobb jobb och åter jobb. det är ju en ständig press om jag får säga så själv. nu måste man börja tänka på jobb på allvar för om ett år står man där och är i stort behov av ett heltidsarbete. de är lika bra att börja söka efter ett jobb man kan trivas med under en längre tid. jag har äntligen kommit en bit på vägen, har skrivit mitt cv och börjat dela ut lite smått men måste nog vara lite effektivare om jag vill hitta ett extrajobb till hösten eller iaf till nästa termin. ja usch ibland önskar man att man fortfarande vore liten så man slapp tänka på jobb, pengar och framtiden. visst är det kul men att inte veta gör mig nervös och lite rädd. men allt detta kommer att lösa sig, det vet jag. men det finns tyvärr alltid tid att oroa sig.

nu när man kommer in i rutinerna igen känner jag att jag måste komma igång att träna också och det får bli lite mindre äta ute :p jag saknar gymnastiken så fruktansvärt mycket. saknar att springa ansatsen för att sen trycka ifrån allt man kan och flyga uppåt, rotera och landa i den mjuka mattan. hade velat träna, träna mycket. men det finns ingen förening som passar. det får väl bli gymmet igen. kul? nja sådär. men det är bra träning och det är skönt när man går ut därifrån.

nä nu ska jag försöka se klart på min film.

CIAO

Kommentarer


Kommentera inlägget här: