Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

Underhållande.

Kategori: Allmänt

får väl inleda med att gratta mina bröder Oskar och Filip. Jag välkomnar dem in i vuxenvärlden!



idag redovisade jag och therese på svenskan. ehm det gick väl... sådär. jag blev lite småirriterad men en sak har jag lärt mig av att umgås med de jag gör. Berätta aldrig om det är dom som gör dig irriterad eller om du är lite nere någon dag! Du kommer bara för höra att du är tråkig, nörd, mes eller något annat uppmuntrande. Som jag sagt så många gånger tidigare, man lär sig något nytt varje dag.

När jag kom hem såg jag att det låg ett brev från Gatukontoret i hallen till mig. Öppnade och drog fram en broschyr. Jag läste igenom den och kan bara sammanfatta det hela med OFTA! Den handlar om att vi inte ska skräpa ner i Malmö, hur mycket det kostar osv. Bra i sig men när de använder han Berhang-killen blir man ju alldeles matt. Ord som shi, shoo, brushan och walla används flitigt. seriöst, bara för att man är tonåring använder man inte blattesvenska. Jag får ju nästan lust att skriva ett mail till Gatukontoret och berätta hur jävla kass deras broschyr va. Den har säkert gått hem på Rosengård, Kroksbäck och invandrartäta ställen men fan heller hos mig. Det är ju helt sjukt att vuxna människor generaliserar så grovt att de tror att alla ungdomar i Malmö pratar Rosengårdssvenska eller vad man nu ska kalla det. Jag kan nog inte ens kalla det svenska, det låter för jävligt! Jag hatar när människor säger Mannen i var varannan mening. Varför liksom? Vad fyller Mannen för syfte? Nä bort med Rosengårdssvenskan, Blattesvenskan, Gårdsvenskan eller vafan man nu vill kalla det.

Nu tänkte jag lägga mig i sängen och läsa lite i Snabba Cash, blev inget läsande igår.. Dåligt av mig. Ikväll blir det träningen med tjejerna. Får se om de skärper sig efter min grova utskällning i förra veckan.
 HEEDDÅ

p.s JAG KAN FORTFARANDE INTE LÄGGA UPP BILDER!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: