Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

en dröm som aldrig kommer gå i uppfyllelse

Kategori: Allmänt

jag har en dröm, en vision som nog aldrig kommer inträffa. den handlar om att folk ska våga stå upp för det dom säger. nu tänker ni säkert, men va?! gör inte de flesta det som är 18? vuxna människor? nä tyvärr är det inte så. det finns vissa som vräker ur sig saker. men sen när man väl konfronterar dem så nej men herregud! då har man fått allt om bakfoten. tänk vad man kan missuppfatta saker ibland. helt sjukt ju! ja det är inte lätt. är det inte bättre att istället säga till de personerna man tycker gör fel? jo jag tycker faktiskt det. men vi lever tyvärr inte i en perfekt värld.

ja det är inte lätt att vara ungdom idag. man får alltid höra något som inte känns så kul. idag blev jag kallad slampa, slyna och en massa annat! shit!! dags att gråta. fram med chipsen och spriten så ska jag dränka mina sorger. tänkt vad sprit och chipis kan göra underverk. man mår så bra efteråt! en extrem spykänsla, du kommer inte ihåg någonting, du har en underbar känsla av att du är sådär mysigt FET och jaa livet känns allmänt skönt! tänk om varje dag kunde vara så. men vi lever inte i en perfekt värld.

sina vänner har man också lite bry med ibland, inte sant? man försöker och försöker men ibland verkar saker och ting inte gå fram? man försöker visa att man bryr sig men det känns som om man har kinesiska muren mellan sig själv och vännen. det spelar ingen roll hur långt du springer åt höger och vänster, DU KOMMER ALDRIG FÖRBI! tänk inte ens tanken att försöka klättra över få då blir du skjuten av jackie chan eller mulan. slutsats: du kommer inte nå fram. jaa, vad gör man då? ska man ge upp? nejnej sånt kan man ju inte göra. man är ju inte svag! nejnej kämpa på! man kan alltid hoppas att man når fram. hoppet är ju det sista som överger en och jaa det där hoppet är allt en seg jävel. jag ger inte upp i första taget ska jag be att för tala om, man kan säga som såhär: har du väl lärt känna mig så är jag som ett plåster, man blir inte av med mig så lätt. lite jobbigt joovisst men det är smällar man får ta. vi lever trots allt inte i en perfekt värld.

ÖSTERRIKE NÄSTA! AUF WIDERSEHEN MINA VÄNNER

Kommentarer


Kommentera inlägget här: