Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

curly sue - takida

Kategori: Allmänt

det är en bra låt det.

även denna helgen har varit underbar. började med att jag, kajsa, enzo och malin åker ner till Ljunghusen i torsdags. blev körd ner av min bror i hans nya bil ;) grr. fixade taco och satte oss på terrassen och åt. riktigt mysigt! sitter och snackar och har allmänt trevligt.
vi bestämde oss för att ta en promenad till kanalkiosken, dels för att rasta enzo, dels för någon har ett enormt chokladberoende och dels för att vi skulle plocka upp herr pinotti på vägen.
självklart började det ösregna. när vi äntligen kom tillbaka till huset satte vi oss och spelade kort och snackade. somnade väl runt ett.
vaknade vid halv tio av att en liten hund fick för sig att hoppa runt i rummet. gick upp tillsammans med kajsa och fixade frukost. malin vaknade till liv en timme senare och gjorde oss sällskap. vi chillade lite på terasssen innan vi gick ner till stranden. vovven levde loppan och busade i vattnet. jag och kajsa kände också för att slänga oss i det blå. riktigt skönt! gick tillbaka och satte oss ute och solade och tog det lugnt. vid fyra kommer jacob och hämtar upp oss och kör oss in till stan :)
på kvällen bär det av till marika för att förfesta och sen gå till kb som låg underbart nära :p hade en riktigt kul kväll! marika och jag lyckades få både en shot och en cider ;) haha
lördagen fick jag spendera med äckeldanny och kajsabajsa. skickade dock iväg dem efter en stund :p
tog det bara lugnt med mamsen på kvällen.

idag har jag varit nere i ljunghusen med mamma och morfar. solade, badade och fixade lite inför morfars födelsedag. 
va hemma vid sex igen. gick ut med frall en stund också. blir nog en resa till Irland på novemberlovet :D 

nä ska se klart på en film nu
AUF WIDERSEHEN 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: