Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

time will tell

Kategori: Allmänt

som rubriken säger, tiden får utvisa. men ibland är tiden ens värsta fiende. en minut kan kännas som en evighet när man verkligen väntar på något. livet kan vara bra tufft ibland. dock tror jag att mycket hänger på en själv, hur tufft livet är alltså. Ens egen inställning kan förändra mycket, jag försöker se positivt på det mesta. självklart finns det dagar då jag inte orkar eller bara inte vill men en dag bli bra mycket lättare när jag försöker se positivt på saker och ting, när jag försöker göra det bästa av situationen. något av det värsta jag vet är faktiskt personer som är pessimistiska. hur orkar man gå runt och vara så negativ. det måste vara fruktansvärt tråkigt. gör något istället! lyft din lilla stjärt och ta tag i saker och ting. det är få saker som händer av sig själv kan jag berätta. 

jag har också insett att jag blivit mer säker på mig själv. kanske handlar det om mognad? ja jag vet inte, men bra känns det. att inte vara rädd för att säga vad man tycker. att inte alltid behöva ha någon annan bakom mig som en säkerhet för att kunna uttrycka mig. jag vågar ta för mig mer av livet helt enkelt. men ibland kommer de där hemska svackorna som man bara hatar. usch vad de kan förstöra för mig. men man ska aldrig ge upp så det är bara till att klättra upp igen.

jag har ett litet motto, "Man lär sig något nytt varje dag", och visst gör man det. det behöver inte vara någon "viktig" kunskap, syftar då på skolkunskap eller liknande. man kan exempelvis lära sig något om sina vänner, familj etc. sedan detta lovet börjat har jag lärt mig en hel del om mina vänner känns det som. små saker som man lägger på minnet. som kan spela en ganska stor roll för en senare. och jag skrev ju det tidigare att jag inte är rädd för att säga vad jag tycker och nu finns det en sak som jag faktiskt måste uttrycka mig om. det är inte någon stor sak eller kanske. äh jag vet inte. men jag vill iaf få det ur världen.

ska väl säga redan nu att jag har inte syftat på någon i min omgivning när jag skrivit detta. har bara utgått från mig själv.

Fussball tonight, Zlatan my man, my lover, my everything! haha

Kommentarer


Kommentera inlägget här: