Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

tredje veckan

Kategori: Allmänt

då har jag redan jobbat tre veckor. tiden går sjukt snabbt. 4 eller 5 veckor kvar, får se hur det blir.
idag solade jag på jobb. riktigt skönt :) finns inte solen utomhus får man ju ta till andra metoder. och med tanke på att jag nog ska bära en vit klänning imorgon så måste man ju ha lite färg. kan ju inte vara lika vit som klänningen :O

fick gå hem idag igen, cykel va på reperation. kom hem och mötte mamma som skulle iväg och besiktiga bilen. hon ville ha lite sällskap så jag följde med henne. fick reda på att två lampor behövde bytas annars va det bra :) mamsen och jag körde iväg till en statoilmack och köpte lampor och bytte dom. vi va riktigt duktiga på det där! dom kallar oss mekanikerna. vi körde sen upp till stan för jag skulle hämta mina skor som jag lämnat in för att de skulle klackas om. det blev riktigt bra får jag allt säga.
vi körde vidare till mormor och morfar och lämnade en midsommarblomma :) hjälpte morfar med datorn också. visst är man ett snällt barnbarn.
körde hem och sen gick jag och hämtade min cykel. den kändes helt ny! haha. skönt att ha tillbaka den, man är ju handikappad utan cykel!
väl hemma tog jag ett fotbad. fossingarna måste också vara fina inför midsommar, eller sommaren överhuvudtaget. nu är dom skrubbade, klippta, målade och insmörjda.

ser på extreme makeover homeedition. i detta programmet va det med en liten flicka som satt i rullstol, hon gick även på dialys och hon visste att hon skulle dö inom några år. men hon hade trots detta ett brett leende på läpparna. hon vet hur värdefullt livet är och försöker möta allt med glädje. hon gjorde armband till nära och kära där det stod "skratta" på en liten medaljong. hon vill att alla ska  njuta av livet, få ut så mycket som möjligt av det och möta livet med ett leende. det fick mig att inse att man lätt tar livet för givet.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: