Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

I don't wanna do this anymore

Kategori: Allmänt

mycket lyckad kväll igår får jag säga :) tackar och bugar.

jag har börjat inse att jag nog inte mår så bra som jag länge trott. jag har intalat mig att jag är lycklig, men jag är det inte. jag tror att jag försökt intala mig det för att jag inte vill få en stämpel som tjejen som alltid är nere och bara är allmänt tråkig. för vem vill vara henne? men nu kan jag inte längre trycka undan det. det kommer fram allt oftare. tårarna är aldrig långt borta. det är jobbigt att känna såhär hela tiden men det finns inget jag kan göra åt det. jag försöker hela tiden att vara den glada person som jag vill vara och jag tror jag lyckas ganska bra in public men hemma så funkar det inte. snart tror jag inte att jag orkar mer. jag kommer ge upp till slut. man orkar inte kämpa varje dag för att se att man ändå sitter kvar i samma skit. hårt slit lönar sig inte alltid.
denna ständiga huvudvärk och ryggvärk tär också en hel del. allt blir tyngre att göra. allt blir jobbigare att ta itu med. det jag älskar mest av allt, att träna mina gymnaster blir bara tyngre. ryggen säger ifrån, vilket gör mig ännu mer ledsen. ska jag inte kunna göra det heller? jag har redan lagt av med min egen gymnastik på grund av min fot som aldrig vill läka. att lägga av med något som är din passion är jävligt tungt.

varför beter du dig såhär mot mig? du gör mig bara mer och mer sårbar. du säger att jag kan prata med dig men vafan jag kan lika gärna prata med en vägg och få bättre respons när jag väl öppnar mig gentemot dig. snälla sluta leka vän eller vad du själv kallar det, du är inte en. en vän ställer alltid upp, lyssnar och tröstar, kommer när du behöver det men du gör inget av det här. vi har gått igenom en hel del, sånt som borde fört oss närmare, men jag får inte ut något ur det här. bara att jag känner mig sårad ganska ofta. du kan inte ens vara ärlig mot mig det tycker jag säger en hel del. nu är det slut. det känns som en kniv i hjärtat men det går förhoppningvis över snart. inga fler tårar för dig.

There's never a right time to say goodbye
But I gotta make the first move
Cause if I don't I'm gonna start hating me

Kommentarer


Kommentera inlägget här: