Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

nära

Kategori: Allmänt

igår regnade det. det regnade mycket! jag fick halvspringa till skolan för cykeln va det inte lönt att ta, om man nu inte vill vara blöt som en fisk. kommer till skolan och har svenska. vi hade redovisningar om språksociologi. Vår grupp skulle redovisa denna dag men gruppen blev ett par. dålig stil får jag säga. man skiter inte i ett grupparbete, okej att det är ett prov, det drabbar endast dig själv men nu drabbar det hela gruppen. lågt får jag säga. obefogat?

vidare ahde vi engelska där vi kollade på en film och sedan företag är vi fick tillbaka våra prov. jag fick IG?! det är inte möjligt!! jag hade pluggat bra ju! jävla töntlärare säger jag bara. jaja efter det gick jag och alex åp vårt projektarbetsmöte med Iaa och fick reda på allt om det. Sen gav jag mig ut i regnet igen för att bege mig till körskolan och teorikursen. dock klyddad datan så vi blev släppta redan 17. Ska istället gå till 19 idag och på torsdag.....

solen sken idag. skötn att den kom tillbaka så snabbt. idag började dagen med info och att jag skällde ut vår lärare. hon hade glömt att vi skulle ha betygssamtal så hon hade inte kollat på vårt material och kunde tydligen inte ge ut några betyg men vi pressade henne till att göra det ändå och det slutade i att jag fi´ck VG.
Va på en Don't Drink and Drive-föreläsning idag. jätteintressant! får ju inte en att längta till att sätta sig bakom ratten..
hade en superlång håla efter det. sista lektionen var historia, där fick vi våra betyg, blev abra ett G.... hata!!
jag vill inte ha fler G nu.
Än så länge se betygen ut såhär:
Idrott MVG
Specialidrott MVG
Rättskunskap MVG
Psykologi VG
Info & Layout VG
Historia G
Matte G

Har geografi, italienska, engelska och företag kvar.. hoppas iaf på minst 2 VG till..
har som sagt teorin även idag så ska bege mig dit om drygt en halvtimme.

Kommentarer

  • Sara Nilsson säger:

    Jag hoppade av redovisningen på svenskan för din skull. Var rädd för bråk mitt framför alla, så jag gjorde faktiskt dig en tjänst. Du slapp mig och jag antar att du är glad över det. Jag ska prata med Björn nästa svensk lektion och säga exakt som det är. Mitt betyg kommer fucka sig lite grann. Men efter allt som hänt nu på sistone så var det jag (den svagaste) som fick lägga sig ner. Att jag hoppade av kommer ju verkligen inte drabba dig. Det drabbade therese eftersom hon fick redovisa min del. Men du hade ju ändå behövt säga lika mycket även om jag skulle ha varit med.

    2008-05-27 | 18:43:19
  • Sara säger:

    för min skull? jag har väl inget att bråka om? jag har dock mina åsikter om det som har hänt mellan alex och dig, det har jag. Men du har inte riktat något mot mig och då är det inte min fight. det drabbar oss som grupp att en hoppar av. jag bryr mig inte om hur mycket jag ska säga, det är helt irrelevant. men du gör det du tycker är bäst.

    2008-05-27 | 20:20:35
    Bloggadress: http://Thurellan.blogg.se
  • Sara Nilsson säger:

    Okej, då har jag missuppfattat allt. Trodde att du också börjat hata mig nu, eftersom jag sa exakt vad jag tyckte och tänkte till Alexandra. Du får ha dina åsikter. Det får alla ha. Men det här bråket är bara mellan mig och Alexandra. Jag har aldrig haft något emot dig, det har jag inte nu heller. Men som sagt, jag erkänner att jag gjorde fel och jag ska prata med Björn! Jag ska erkänna att allt är mitt fel och självklart kommer han ta hänsyn till det när han sätter betyg på er redovisning. Du kan ju stanna kvar efter näste lektion och höra vad jag säger - om du inte litar på mig.

    2008-05-27 | 20:54:32
  • Sara säger:

    nä, det måste till ganska mycket för att jag ska hata en person. som sagt det är er fight och jag tänker inte lägga mig i. okej. nej så angelägen är jag inte, och jag tror inte att du är personen som ljuger en rakt upp i ansiktet.

    2008-05-28 | 19:51:39
    Bloggadress: http://Thurellan.blogg.se

Kommentera inlägget här: