Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

Ny vecka, nya tag.

Kategori: Allmänt

måndag och ny vecka. tur att måndagar är en kort dag. 10.10 - 14.10 och endast tre lektioner. den enda lektionen jag gjorde något vettigt på var internationell ekonomi. där antecknade jag flitigt hihi :) när jag steg innanför dörren efter skolan väntade tvätten på mig. den stod där och bara skrek TVÄTTSTUGAN! NU! inte ens lönt att försöka dra ut på det. släpade ner allt och slängde in två maskiner. skulle egentligen tvätta min jacka först men kan inte hitta några tennisbollar. man behöver ju det för att kunna torktumla jackan. eller du kan ju skita i det men då lär allt dun hänga i ena armen och då kommer inte jacka bli speciellt bekväm. förutom för den ena armen då. får alltså vänta snällt på att mamma kommer hem och letar fram bollarna. :)
ambitiös som jag försöker vara, satte jag mig med marknadsföringen när jag kom upp ur tvättstugan, läste 16 sidor sedan höll jag på att somna. tänkte att jag tar en powernap på en halvtimme och sen är jag redo för mer tvätt och marknadsföring. var riktigt trött när mobilen ringde men drog mig upp och gick ner i tvättstugan igen. nu sitter jag här och ska väl ta upp boken igen och börja läsa...
mamma kommer hem med bilen vid fem och då bär det av till hallen. hade egentligen hellre stannat hemma och hängt i soffan ikväll men icke sa nicke.

nu skriker böckerna efter mig.....

träning med flickorna

Kommentarer


Kommentera inlägget här: