Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

Ullared.

Kategori: Allmänt

ja idag har jag varit i Ullared. 5.30 ringde alarmet. 6.00 blev jag och mamsen hämtad av min kusin och så bar det av. Hämtade upp min moster på vägen. Stannade på vägen och åt frulle på ett Rasta, det va en liten upplevelse i sig :p sen körde vi vidare och vid halv 10 kom vi fram till Ullared och JÄVLAR VAD BILAR! vi valde nog den sämsta tänkbara. Lönehelg i slutet av november... när vi ska ta vagnar är det slut i princip överallt. lyckades till slut hitta två stycken och var redo för gå in. men NÄ! det är en 100 meter lång kö in. WOHO! min smarta kusin sa till oss att lämna jackorna i bilen för det blir så varmt där inne.... moder min springer snällt och hämtar våra jackor medan kusin och moster går och köper kaffe då kön står helt stilla. men när alla försvunnit och jag står där själv med två vagnar och med endast en tunn kofta på mig börjar självklart kön röra på sig. inte två tre steg, nänä typ 50 meter fram kom jag. och där står jag själv.. försökte samtidigt som jag skulle styra vagnarna, ta upp min mobil för att ringa mamma och kusinen. det gick som det gick, vagnarna for åt olika håll. men till slut stannade kön av och jag kunde ta upp min mobil och ringde min kusin. efter en liten stund kom hon och moster och efter ytterliggare en stund kom mamma också med våra jackor. efter ytterliggare tio minuter kom vi till slut in. FYFAN VAD MYCKET FOLK! helt sjukt! man kom inte fram eller bak. och alla kör ju runt med dessa gigantvagnar. ingen bra kombo. men men nu var vi iaf äntligen inne. jag och mamma teamar ihop oss och börjar röja runt. hittade faktiskt en hel del:
- kofta
- 2 linnen
- trosor
- strumpor
- Bh
- Mp3
- väska
- fleecetröja till skidresan
- skidstrumpor
- ljus
- örhänge
- hårspray
- mousse
- nagellack
- presenter
- strumpor

tror det va allt :p kalaset gick på 750 kr (A)
måste ju säga att  till 75% bestod stället av feta kvinnor från trakten. gärna lätt fettigt hår och en svettlukt. mums! men kul ´har det varit!
hann sova en sväng på hemresan och nu har jag druckit en energidricka så nu är jag redo för kvällens alla äventyr! :D

Kommentarer


Kommentera inlägget här: