Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

Vad ska man tro?

Kategori: Allmänt

jaa vad ska jag tro egentligen? kan jag lita på den som står mig närmast eller är det den som sticker kniven i ryggen på mig? jag undrar faktiskt och tycker inte att det är konstigt. jag läste i en tidning att man lite då och då ska sätta sig ner och tänka på alla sina vänner. vilka är egentligen ens vänner? vilka ställer upp i vårt och torrt. vilka lyssnar på en tills de får sår i öronen. vilka gör allt för att få en på bättre humör när man har en dålig dag. vilka som låter en stå i centrum när det behövs. vilka ringer, skickar ett sms eller skriver något gulligt på msn rent spontant bara för att visa att man tänker på sin vän. vem får en att le. jaa det finns tusen frågor man kan ställa sig för att rannsaka sina vänner. kort och gott, din vän ska få dig att må bra och vice versa. men glöm aldrig bort att rannsaka dig själv ibland. gör jag det som jag förväntar mig av mina vänner? om inte, kräv då inte att de ska göra det mot dig.



idag tog jag och mina vänner i klass SpEk3b ett steg närmare studenten. vi provade och beställde studentmössa och kläder. jag skrev Sara Thurell - SpEk3b på framsidan och där bak Borgar på det vita och på det svarta 2009. beställde också mjukisdressen, skrev mitt namn på byxorna. två par trosor, en visselpipa och ett champangeglas med mitt namn på. just nu längtar jag till den dagen min klass springer ut tillsammans och är underbart lyckliga.
efter provandet och klickandet hamnade jag, alex, jenny, sandra, sandra, marika, izzi och steffi på Barista och åt och drack gott. vid ett gick jag och alex hem och sen hamnade jag i sängen och sov tills idiotentjejen från Au-pairbajsen ringde och väckte mig med dumma frågor. om en kvart ska jag cykla iväg och handla med mig något till jobb och sen vidare till jobb... orkar egentligen inte alls jobba idag. mår inte alls bra. ont i huvudet, halsen och allmänt förkyld. blä på det.

imorgon ska vi på SACO-mässan på Malmömässan. kul? nä tror jag inte men tror att vi slipper engelskan och det skadar ju aldrig. sen bär det av till tjejernas träning.

ByeBye

Kommentarer


Kommentera inlägget här: