Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

Död åt Främlingen.

Kategori: Allmänt

Ja nu har jag suttit och stirrat på mitt worddokument ytterliggare ett tag. såhär långt har jag kommit:

Främlingen

I boken "Främlingen" av Albert Camus får vi följa en ung man vid namn Mersault som förlorar sin mor, efter att hon har spenderat en tid på ett äldreboende. Under begravningen visar Mersault sig oberörd och redan dagen efter inleder han en kärleksrelation med en ung kvinna vid namn Marie. Han visar inga som helst tecken på sorg.

När han likgiltigt dödar sin väns fiende och hamnar i fängelse visar han ingen ånger utan mer en liknöjdhet.

          Mersaults likgiltighet får man se redan i början av boken där han säger "Idag dog mamma. Eller kanske i går; jag vet inte.".

jag vet inte vad jag ska skriva mer! eller jo men jag kan inte formulera mig. orkar inte mer!! har iaf tagit en paus nu och gjort en del andra saker som stod på min lista. mamma gav mig en broschyr om SPA-behandligar på den skidort jag ska till i vinter. kollade i den och såg att en helkroppsmassage kostade drygt 50 kr! YIHA :D där kommer jag spenderar mina eftermiddagar haha. manikyr kostar 35 kr. kan det bli bättre?! skippar nästan skidåkningen för SPA:et haha.

just det, jag skrev i torsdags att jag hade lånat en ny bok. kan berätta att den snart är utläst :p vaknade till vid halv fem i natt och kunde inte somna om så började läsa. läste till 7. nu har jag nog bara tre-fyra kapitel kvar :) det går verkligen inte att lägga ifrån sig den boken. tråkigt att den snart är slut dock :p får försöka leta reda på någon lika bra.

Nä nu blir det en dusch och sen något att äta.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: