Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

Helgen!

Kategori: Allmänt

känns som en evighet sedan jag uppdaterade men har varken haft tid eller ork. känns som om hela helgen bara sprang förbi.
fredagen började med tråkskola. engelska som sög riktigt hårt. sen va det dags för matteprov. mitt favoritprov! kan ju inte direkt påstå att jag kammade ihop många poäng haha. men får hoppas på G iaf.
efter det hemska provet hade vi svenska. fick tillbaka våra uppsatser om lille Mersault. jag hade ju tänkt mig ett G och om jag verkligen hade tur ett VG. men när lille Björn kommer till min bänk och ska lämna min uppsats utbrister han "SKITBRA!". jag tänkte för mig själv "Vafan snackar mannen om?" och när jag vänder till sista sidan och ser ett MVG jublar jag högt! Jag behövde det betyget som fan om jag vill försöka få det i hela kursen. riktigt riktigt skönt! :D
nu sket jag fullständigt i matteprovet och internationell ekonomiprovet, för inget av det kunde förstöra min dag! hihi :D
sista lektionen som är internationell ekonomi fick vi självklart tillbaka provet. här visste jag att jag skulle ligga runt ett poäng över G eller något liknande. Men på något riktigt underligt sätt hade jag lyckats kamma hem 22 poäng och 25 var VG. fullständigt befängt! jag som hade gissat mig igenom nästintill hela provet.


efter skolan fixade jag och alex priserna till tävlingen och åkte och kollade upp saker i hallen. sen begav jag mig hem och duschade och väntade på att mamsen skulle komma hem så att vi kunde åka iväg. när hon väl kom hem satte vi kurs mot märkes outleten vid värnhem. mamma gillade inte alls stället och tyckte vi skulle sticka direkt. sagt och gjort. iväg for vi till Caroli där vi entrade Team Sportia. Jag hittade superfina pjäxor och också ett par stiliga skidor. mamsen var snäll och köpte dem till mig (A) jag har en underbart snäll mams :)


med skidorna på plats hämtade vi upp sandra och sen blev det middag hos mig. lammkotletter och potatisgratäng med bearnieäsås. mumsigt! sen fixade vi oss och begav oss mot toftanäs och jenny. självklart gör bussfan i 30 km/h hela vägen. jag tror att han ville att jag skulle kissa på mig under färden. inte snällt alls! väl framme sattes olika ölspel igång och vi drack och drack och kissade och kissade hahaha. nä men det va en trevlig kväll. tog bussen in till stan och Yamato. fast jag stack ganska tidigt med steffi och izzi. däckade så fort jag satte foten innanför sovrumsdörren.
 
lördagen spenderades hos mormor med släkten. firade mormors 86 årsdag som är idag. faktiskt riktigt trevligt! :) blev bestämt att jag åker med min kusin till Ullared den 28 november :) wiiie :D får försöka jobba ihop en hel del pengar tills dess :)
på kvällen blev det film med mamma :) jag fick också sitta och göra om alla jävla papper till tävlingen för 100:ade gången. just loving it!

idag blir det loggboksskrivande och specialidrottsskrivande. fun! både två ska in i denna veckan som kommer. ska träffa flickorna ikväll och snacka Budapest. vi åker ju om 11 dagar :)

nä får väl ta tag i skrivandet nu..


Längtar till tusen tills jag får inviga mina skidor och pjäxor i Bansko!! :D

Kommentarer


Kommentera inlägget här: