Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

sjukis

Kategori: Allmänt

ja nu kommer höstförkylningen. snuva och halsont. URK! jag som hade tänkt träna idag, imorgon och torsdag. vaknade upp imorse och kände av halsen lite grann men hoppades på att det skulle gå över efter någon timme men nej. så idag blev det ingen träning efter matten. jag cyklade istället hem i kylan och den vedervärdiga blåsten. tog en varm varm varm dusch. mina manshåriga ben fick sig en omgång med rakhyveln också. haha det lät förjävligt! jaja. ringde lilla izzigirl för att se om hon ville luncha och mysa med mig idag. men hon skulle först en runda i stan så jag gick själv och köpte en liten falafel. liiite snålt med vitlök och mild sås tyckte jag.. ack ack.
vid två kom izzi förbi och vi däckade i min säng. sov till halv fyra sen sprang jag ner med tvätten. YIHA! mamma tar alltid tvättid på tisdagar så att hon vet att jag kan ta den. inte kul!
nu har jag och izzi försökt plugga internationell ekonomi. har gått sådär.. inte mycket vi förstår :p jaja får försöka läsa det fler gånger helt enkelt.
nu har vi satt igång med maten. hasselbackspotatisen står i ugnen och gottar sig :) blir en lövbiff till potatisen. mumsigt!

studiebidraget har hoppat in på kontot och det tycker vi om. satte undan 300 kr Budapest :) har 3000 kr när min bror satt in mina 200 kr som han lånat i en evighet. längtar till resan nu! vill bara iväg från malmö. man behöver omväxling lite då och då. men först och främst ska jag och alex klara av vår tävling som är den 19 oktober. nästa vecka ska vi hämta priserna :) hoppas att jag har räknat rätt nu :p nä nu är maten snart klar.

Ciao

Kommentarer


Kommentera inlägget här: