Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

Juletider

Kategori: Allmänt

Igår slog lite av min julkänsla på och det var endast på grund av snön. Julen har kommit på tok för snabbt detta året! Jag hinner inte med riktigt. Undra om det är så att julen blir mindre rolig för varje år? När man var liten var julen något av det roligaste som fanns och man gick och längtade efter julen i månader men nu har den nästan passerat utan att man har förstått det. Att jag inte fått någon julkänsla kan bero på att vår lägenhet är ett smärre kaos och att inga julsaker har kommit upp. Mamma är helt galen nu inför flytten, som dock inte går av stapeln förrän i januari, allt ska fixas just nu och jag pallar inte det! Problemet här är också att mamma ska spara på varenda liten sak vi äger medans jag bara vill slänga allt men det får man absolut inte göra. Drygt drygt och åter drygt. Nästa vecka får vi iaf nycklarna till den nya lägenheten och då kan vi börja flytta över lite saker.

Idag fick jag köpt ytterliggare en julklapp, eller rättare sagt två, fast mest handlade jag åt mig själv haha. Det brukar bli så när man heter Sara Thurell. Fick med mig leggings, mössa, underkläder, tofsar och cykellampor. Någon kotte snodde mina igår utanför jobb! Så fruktansvärt elakt. Hade jag sett personen hade han eller hon blivit nerkastad i snön och mulad femtio gånger om.
Nu kallar mamma på mig, ska rulla köttbullar! WOHO

Kommentarer


Kommentera inlägget här: