Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

Kvällskvisten.

Kategori: Allmänt

Idag åkte jag och mamma med kissen till veterinären. Det var dags för hans årliga vaccination och jag kan inte direkt påstå att han tycker att det är speciellt roligt. Roligare blev det inte när veterinären tyckte det såg ut som om han hade kattsnuva och skulle ge honom ögondroppar. Det gick inte hem kan jag säga. Spännande två veckor jag och mamma har framför oss när vi ska dosera katten två-tre gånger om dagen med ögondroppar. Efter besöket där och en avlämnad katt åkte vi och storhandlade inför morgondagen. På väg hem åkte vi in om Therese så att jag kunde få min plansch som jag nu satt upp på min vägg. Hann få reda på lite skitsnack också. Alltid kul att höra, speciellt när det handlar om en själv. Kuligare är det när det är saker som folk är övertygade om att man har sagt och gjort fast man själv inte har den blekaste och inte förstår någonting. Visst är det en underbar situation?! Om man nu undrar något varför inte komma fram och fråga personen ifråga själv? Men men alla har väl inte samma syn på det som jag, synd det. Jag har en sån stor lust att bara vräka ur mig allt jag tycker och tänker här men jag ska tygla mig. Min mamma får istället vara mitt bollplank, hon är bra på sånt. Dessutom håller hon nästan alltid med mig och det är så man vill att det ska vara ;) haha 
   Nu ska jag sätta mig framför tvn en stund för att senare bädda ner mig och sova natten lång. 


Min sötekatt hos veterinären

/ Sara

Kommentarer


Kommentera inlägget här: