Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

Nya tag.

Kategori: Allmänt

Igår var jag och Kajsa och på bio och såg Valkyria. Jag har tidigare hört att den inte alls skulle vara bra men jag tyckte faktiskt att den var det, den var spännande och intressant. Man får se Tyskland under kriget ur en annan synvinkel, inte bara att varenda tysk var nazist och älskade Hitler utan det fanns faktiskt en hel del människor som faktiskt försökte göra någonting.
Imorse lyckades jag försova mig, frågan är hur det kommer sig att jag alltid gör det på fredagar? Snabb som jag är hann jag ändå i tid. Väl i skolan satt jag och andra från klassen och väntade på att vår lärare som aldrig brukar vara sen men när klockan tickade på började vi undra vart han tog vägen, vår lille Ryck-Jörgen. Hurtig som jag är tog jag på mig uppdraget att springa och kolla om han var frånvarande och självklart var han det. Underbart! Här har man gått upp 7.30 och så är han sjuk! Jag kunde sovit minst en timme till. Lovely! Jaja Marika, jag, Therese och Jenny gick och tog en fika på EH, Alex gjorde oss sällskap en stund senare.
Klockan 10.00 hade jag ett möte inbokat med syon för att prata lite om kurser och program på högskolan. Jag funderar nämligen på att ta en kurs till hösten under kvällstid. Jag fick en hel del uträtt och det känns nu lite lättare att bestämma sig. Det kommer förmodligen att bli kursen "Sverige och förintelsen" på Malmö Högskola till hösten. Hösten 2010 har jag tänkt söka till ett program, vilket det blir är ännu oklart men vi får väl la se om ett år vad jag bestämmer mig för.
Efter skolan idag blev det gymmet, idag kändes det jätteskönt att träna. Det kändes som om jag hade hur mycket energi som helst! När jag hade tränat klart gick jag till en hälsokostaffär på Kronprinsen för att köpa måltidsersättning. Jag ska byta ut en måltid om dagen mot det. Om det ska bli någon bal för mig måste jag minst tappa 50 kg annars blir det inget! Skämt å sido, några kilo vill jag iaf ner sen får vi se hur många det blir.

Min kväll kommer att bestå av tvätt och film med jenny. Hatar att tvätta fredagar, eller jag hatar egentligen att tvätta vilken dag som helst.. Men förhoppningsvis tar broder min över vid sextiden, eller inte för att det är något att ta över. Han ska bara ta ner tvätten. Jag gillar fördelningen av sysslor i vår familj :p

Nu blir det en banan sen lite vila.

/ Sara

Kommentarer


Kommentera inlägget här: