Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

Pust.

Kategori: Allmänt

Idag blev jag tvungen att ta bussen till träningen och när man ska ta bussen till Kirsebergssporthall måste man först ta 3:an till Värnhem och sen byta till antingen sjuan eller 33:an. 33:an ligger bara 1 minut från hallen medan 7:an 5 minuter så jag försöker alltid tajma in 33:an och idag skulle jag först ta 3:an 16.15 för att sedan ta 33:an från Värnhem 16.42 och 3:an skulle komma fram 37 så det är gott om tid och i värsta fall får jag helt enkelt ta 7:an. Idag gick jag ut i lagom tid till bussen och satt och filosofierade en stund. Klockan blir 15 över men bussen har inte kommit, den blir 20 över och bussen har fortfarande inte kommit. 16.25 bestämmer sig två 3:or för att rulla in på hållplatsen.. 10 minuter försenade, optimist som jag är tänkte jag att jag skulle hinna med en 7:a på Värnhem och ändå komma i tid. Men denna buss var inte speciellt snabb.. och självklart skulle dom byta chaufför på Centralen.. ännu mer försenat och folk stormar bussen som om det vore en fotbollsmatch. Bussen boktavligen kryper fram längs gatorna och inte förrän 55 var jag framme på Värnhem..13 minuter försenat. Och ändå gången jag är superstressade med bussen står inte 7:an och väntar utan även den får jag vänta på i någon minut. Till slut kommer den och 17.05 är jag framme i hallen, 16 minuter försent. Nu förstår jag varför bilen har blivit min bästa vän, jag kan åka samma sträcka på 20 minuter med bil istället för hemsk 45 och då är jag ändå försenad. Buu för Malmös kommunaltrafik, Heja bil och taxi. Dom kan fan inte höja busspriserna när dom inte ens kan hålla tiderna. Död åt Skånetrafiken.

Träningen gick iaf bra och det fick mig på bra humör. Hade tre gymnaster som körde flickis själv! I'm a proud coach. Nu blir det sängen.
Nighty!


Från träningen i måndags. Sanna kör grenhopp (man grenar hela plinten i ett hopp), GOOD!

/ Sara

Kommentarer


Kommentera inlägget här: