Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

Nytt skolår.

Kategori: Allmänt

Då har skolan satt igång igen. Sista terminen för min del. Det är med en blandning av ångest och glädje jag tar mig an den. Men jag kan inte direkt påstå att den dagen var påfrestande. Jag fick sova ut idag, gick upp halv 11 och tog mig ut på en promenad i det fina vintervädret. Efter dusch och lite fix ringer izzi och berättar att hon ska upp i stan och fika och självklart hänger jag på. Vi tar bussen upp och möter Marika och Carro på Barista. Min frukost bestod av en foccacia med ost och skinka och en cola light. Inte jättebra med läsk till frukost kanske men Baristas Chai är inget för mig, tyvärr.
Vi gick till vår enda lektion idag, engelskan och skrev på några papper om CAE och fick sedan gå. En bra första dag på terminen. Blev en runda på stan med Måsen och Jenny. Jag köpte två trekvartsärmade tröjor på H&M, en svart och en vit. Tänkte ha dem när jag ska åka skidor. Har bara väst detta året och då behöver jag några långärmade tröjor undan tjocktröjan för att inte frysa :)
Köpte även en vit tunika och svarta strumpbyxor på Gina. Fick en sådan vårkänsla av tunikan. Med leggings och ett par snygga pumps kommer de göra susen till våren.
Jag åt en sallad på Donkan med Jenny och Måsen innan jag blev upphämtad av Hilla och så körde vi till träningen. Det var en bra träning får jag nog säga. Jag gillar vår nya planering, många och bra förövningar, styrka och stretching.

Åt lite av mammas hemalagade potatismos när jag kom hem. Den är alltid så god! Med lite rödvinssås blev det supergott!
Nä nu ska jag borsta tänderna, bädda ner mig i sängen, läsa marknadsföringen, planera träningar och om jag hinner läsa lite i mina tidningar jag köpte igår :)

Natti!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: