Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

Busigt.

Kategori: Allmänt

Min dag började inte speciellt bra idag.. Jag lyckades nämligen glömma mina nycklar när jag skulle cykla iväg till skolan men som "tur" var va min bror hemma så jag springer upp igen och ringer på, och ringer på, och ringer på. Mellan ringningarna lägger jag på knackningar men inget svar.. Så jag får springa ner till min cykel där jag hade lämnat min väska och hämta mobilen och istället ringa honom. Jag ringer till hans mobil två gånger och hem två gånger. Tror ni jag får något svar?! Inte förrän tredje gånger jag ringer hör jag att han kommer och öppnar.. Där har jag stått i minst fem minuter och försökt få hans uppmärksamhet. Gud vad förbannad jag var! Och för att göra det hela ännu mer underbart började det självklart regna när jag cyklade... Vilken toppenmorgon!

Väl i skolan bokade vi in ytterliggare ett prov.. Så de kommande veckorna kommer SpEk3b inte att ha något liv. Det hemska är att jag och Alex ska sitta och skriva på vårt projektarbete på fredagkväll... Hur ledsamt är inte det?! Och hela lördagen ska jag spendera på skolan för att göra CAE-prov. Låter inte min helg väldigt rolig?

Idag tog jag mig friheten att strunta i engelskan. Jag har varken gjort läxan eller har någon ork att sitta och uggla på skolan till klockan fyra. Nej tack säger jag. Jag hade tänkt läsa igenom filosofin nu men vi får se om det blir så eller ej, annars får det bli ikväll.


Längtar tillbaka till Sthlm..
/ Sara

Kommentarer


Kommentera inlägget här: