Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

Dag två i vecka 11.

Kategori: Allmänt

5.45 tjöt alarmet på mobilen imorse. Jag och mamma hade bestämt att vi skulle sticka iväg till gymmet innan skola respektive jobb. Halv sju imorse stod vi på våra crosstrainers och körde ett träningspass. Det har nog inte känts så tungt att köra på crosstrainern på väldigt väldigt länge. Det blev inte så mycket styrka idag faktiskt, får ta igen det nästa gång vi tränar, vilket lär bli på fredag innan skola/jobb. På håltimmen idag hann jag få lite psykologi gjort, vi ska göra ett arbete och intervjua två personer och för att klara av det måste vi läsa massvis.. Så jag lyckades ta mig igenom en del av det. Faktiskt lite stolt över mig att jag lyckades utnyttja håltimmen till något vettigt.
Jag måste bara berätta om mina, något blonda, små misstag idag på vår religions lektion.
Misstag 1: När vi diskuterade kosher och var judar får och inte får äta kom ål på tal, jag förstod inte riktigt sammanhanget då jag endast hört att judar inte fick äta fläskkött och skaldjur, så jag frågade Therese "Är ål skaldjur?" Dock insåg jag mitt fel ganska snabbt..
Misstag 2: Jag vet inte riktigt hur vi kom in på kycklingar och höns men i min något tankespridda hjärna fick jag för mig att fråga Therese om det är möjligt att använda sig av hönors mjölk i mat. Therese brast ut i skratt och även där insåg jag att jag hade sagt något galet.. Det går visst inte ens att mjölka höns.. Ooops. Så kan det gå ibland när man heter Sara.

Efter skolan blev det iaf lunch på Jensens med Therese, Jenny och Alex. Nu borde det vara dags att sätta sig med filosofion.. Kill me!


Efter träningen imorse.


Min studentklänning :)

/ Sara

Kommentarer

  • Alexandra säger:

    Jag är KÄR i din klänning!

    2009-03-10 | 18:52:56
    Bloggadress: http://saraalexandramalm.blogg.se/
  • Anonym säger:

    haha men din är minst lika fin! :D

    2009-03-10 | 21:13:51

Kommentera inlägget här: