Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

Stockholm.

Kategori: Allmänt

Gud vad jag älskar Stockholm! Etta att jag någon gång i framtiden kommer att bosätta mig här. När jag kom fram i torsdags gick jag på upptäcktsfärd ensam och jag må faktiskt säga att det gick bra. Jag lyckades ta mig till Drottninggatan och PUB, jag tror det är mina shoppingsensorer som fick mig att gå dit. Innan jag mötte upp min moster hann jag köpa en bok och ett block. Moster och jag trippade in på Åhlens och gissa om jag hittade min balklänning! Den är helt underbar! Min moster tyckte att den liknade en bröllopsklänning men jag tycker den är perfekt till studentdagen. Jag fick även ett par skor, ett par blommiga, somriga ballerinaskor. Den kvällen blev det bara till att vara hemma, båda två var trötta och orkade inte göra något.
I fredags tog vi oss ut på stan igen. Jag hittade ett par leggings, ett par ballerina till, strumpor, sulor till mina skor, linne, jacka och en kofta. MIn moster lurade med mig till en smedaffär med massa tråkiga grejer men sen började hon titta på ringar och då visade det sig att det var åt mig. Av mina två mostrar har jag önskat mig en fin ring i studentpresent så det var det vi var och tittade på. Efter en stunds letande hittade jag den perfekta färgen på stenen och en jättefin ringskena till. När vi efter detta besökte gick in i en annan smyckesaffär hittade jag den ringen jag alltid har velat ha, en silverring med en stor sten från Tomas Sabo (Potentiella studentspresentsköpare, HINT HINT!)
Denna kväll blev det en teater som hette Monsterkabinettet, en lite skum teater om kvinnans roll i samhället men det var riktigt rolig faktiskt. Jag tänker inte förklara handlingen och poängen för den fattade jag knappt själv :p Vi avslutade dagen med en middag på Restaurangen.
Idag har jag fått sova ut ordentligt, vaknade dock med smärtor i ryggen men det får man väl leva med. Planerna för idag är att vi ska se Slumdog Millionere halv ett och efter det ska vi handla till middagen ikväll som vi ska hålla i min andras mosters ära, hon fyller nämligen år i nästa vecka.
Nu blir det en dusch och sen ska vi pinna ner på stan.

/ Sara

Kommentarer


Kommentera inlägget här: