Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

Stress at work.

Kategori: Allmänt

Just nu sitter jag och tittar på klipp av stressade människor som dampar loss på sin arbetsplats på youtube. Det är helt fantastiskt hur folk kan bete sig, älskar det. Att slänga sin dator till kollegas bås för att denne kastar ett pappersflygplan på en, det är inte normalt men jävligt kul. På tal om stress på jobb, idag, som alltid när jag jobbar, började kassorna klydda. Idag handlade det om kortläsaren i den ena kassan så den fick vi stänga mitt i rusningstid, helt underbart. Den andre kortläsaren är dessutom överdryg så det gjorde inte situationen mycket bättre. Tiden gick i alla fall väldigt fort idag och helt plötsligt var det dags för mig att sluta. Efter jobb tittade jag förbi kiosken och gjorde Malin sällskap en stund, efter ett tag kände jag att jag luktade för jävligt och var i stort behov av en dusch och körde hem. Nu sitter jag här nyduschad i min handduk och har, de senaste 15 minutrarna tänkt gå in och lägga mig. Jag borde nog slå slag i saken och faktistk gå och bädda ner mig.
Planeringen inför morgondagen ser ut som följande:
- Religion 9.40 - 10.45
- PA med Alex
- Engelska 14.15 - 15.40
- Köra in om Mormor och morfar
- Styrelsemöte 17.00
- Ledaremöte 19.00
- Eventuellt träna om jag orkar
- Packa
En hel del ser det ut som.. För att orka behövs sömn och nu kallar sängen. God Natt

/ Sara

Kommentarer


Kommentera inlägget här: