Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

We can all be okay.

Kategori: Allmänt

Jag lyckades inte med att sätta mig och plugga efter jag hade skrivit sist. Eller jag läste två sidor sen kände jag hur tröttheten kom springades mot mig, det var lika bra att sova en stund annars hade jag nog inte fått in så mycket i mitt lilla huvud. Sagt och gjort, somnade runt tre och vaknade kvart i sex igen! Så länge hade jag inte tänkt sova.. Satte mig direkt och läste igen och gjorde det tills mamma skrek att maten var klar. Sen var det bara att fortsätta. Runt åtta kände jag att det fick vara nog, då hade jag läst texten två gånger och strukit under viktiga bitar. Jag belönade mig själv med att gå och sola. Therese konstaterade glatt idag att jag var väldigt blek och det fick mig att ta tag i solningen igen. Nu har jag förhoppningvis fått en liten bränna och min plan är att bygga på den fram tills solen bestämmer sig för att komma fram på riktigt här i Skåneland.

Nu har det blivit dags för att skriva några engelskuppsatsgrejer. Jag känner en stor olust inför CAE-provet på lördag..


Under lunchen på Jensen


/ Sara

Kommentarer


Kommentera inlägget här: