Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

omtumlande

Kategori: Allmänt

Helgen har varit riktigt skön förutom några inslag som jag mer än gärna hade varit utan. Den inleddes med en träff med Cim i stan, allt för länge sedan jag träffade henne. Vi satt nere vi kanalen och snackade en stund sedan hade vi båda tråkigt nog plikter som kallade. Jag skulle hem och möta Iddi 1 och Iddi 2, fyfan säger jag bara. Hela jag kokar av ilska och har ständigt en klump i magen, det är nästa bud på att flytta hemifrån ändå, men då får jag ge upp mina planer att åka till Rom med Malin.. Fan asså! Varför kunde inte jag få en normalt fungerande familj!?!
Jaja nog om det, att förtränga är det bästa! Jag åkte på fredag kväll hem till Sandra och grillade med henne, Marika och Sofia. Massa skitsnack och god mat är aldrig fel :) Vi avslutade kvällen med biljard vid KB, inte helt fel.
   05.45 ringde alarmet på lördag morgon och det var dags för ännu ett pass på Mästerlivs, av någon konstig anledning kände jag mig bakfull, har inte den blekaste om vad det kan bero på. Och som vanligt hade jag och Lisa problem med kassorna, denna gång handlade det om att vi inte hade några pengar. Vi hade i princip brist på allt! Helt underbart, och vi hade inte heller någon möjlighet att få några heller. Men på något sätt lyckades vi ändå. På kvällen körde min bror mig till Klågerup och Stephi, vi var bjudna hem till henne för att fira hennes födelsedag. Efter god mat och en del alkohol var de flesta av oss runda om fötterna och vi tog oss in mot stan och lilla torg. Lite dricka och snack sen bar det av till Slagt där vi dansade oss genom kvällen. Underbart! Alex och jag var radarparet för kvällen och gud vad kul vi hade!
    Igår fick jag sova ut, vaknade halv tolv och kände inte för att göra någonting! Förutom ligga i soffan och glo på tv, det är så skönt när kroppen strejkar. På eftermiddagen var det dags för att åka och handla med mamma inför studenten, ICA Maxi, Willys och Coop hann vi avverka. Hittade nog det mesta vi behöver, jaa förutom färsk varorna det vill säga. Kvällen spenderades i sängen med min bok :)
   Nu är det åter en ny vecka och denna dag kommer att bjuda på skola fram till två-tiden, en lång promenad, plugg och träning med mina flickor :)

/Sara

Kommentarer


Kommentera inlägget här: