Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

Plugg

Kategori: Allmänt

Denna veckan känns som en helvetesvecka men jag kan tyvärr bara skylla mig själv. Jag har skjutit upp så många saker från tidigare veckor för att jag inte har haft ork att ta itu med dem och nu sitter jag här med dem allihop. Just nu skriver jag inledningen till en rapport i psykologi, den ska handla om ätstörningar. Och nu när jag sitter här och läser och funderar över det så inser jag att det är fruktansvärt många i min närhet som på något sätt har haft en ätstörning, vare sig man är medveten om det eller ej. Hur hemskt jag än tycker att det är med en ätstörning kan jag nästan dagligen komma på mig själv med att tänka "Om jag bara slutar äta eller börjar träna mycket mer så kanske jag går ner i vikt och kommer att må mycket bättre". Det sjuka är att för mig är att vara smal lika med lycka, något som inte stämmer för om jag nu hade gått ner i vikt hade jag säkerligen haft något annat att hacka på. Men ändå kan jag in rå för mina tankar, jag tror de alltid kommer sitta och trycka i mitt huvud. 
Nu ska jag återgå till min rapport och sedan försöka mig på religionen igen..



/ Sara

Kommentarer


Kommentera inlägget här: