Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

Gubbalunch

Kategori: Allmänt

Idag, närmre bestämt om 20 minuter kommer min morfar och hans vänner hem till oss för att äta lunch och spela bridge. Min uppgift är att servera mat och dryck till dem under dagens lopp. Alltid kul att man kan göra något för sina gamla morfar. Nu när jag har gått och blivit gammal har jag börjat ta mig mer tid för mina släktingar. När man var i den underbara 14-15 års åldern var det något av det tråkigaste och pinsammaste jag visste och försökte på alla sätt och viss hålla mig borta men med åldern kommer väl klokheten (finns det ett ord som heter så?) och jag har insett att de har gjort så mycket för mig och det minsta jag kan göra är att umgås med dem och hitta på saker och ting. Man vet tyvärr inte hur länge man får ha sin morfar och mormor hos sig, de börjar trots allt att bli gamla, och jag vill aldrig känna senare att jag tog dem för givet.
Nu ska jag kolla potatisgratängen och fixa lite med köttet!


Min morfar på hans födelsedag i somras :)
Ciao!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: