Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

Ständigt gnäll

Kategori: Allmänt

Sitter här i min säng och ska sova vilken sekund som helst, vilket lär bli vilken timme som helst men skitsamma, och då kom jag att tänka på att det är något fruktansvärt vad folk gnäller, jag inkluderad! Man gnäller när man är hungrig, när det är kallt, när det är varmt, när man inte har jobb, när man har jobb och så fortsätter det så i all oändlighet. Och det är något förbannat jobbigt att höra folk klaga, och ibland även att klaga själv, men frågan är då Varför klagar vi? Kan någon ge mig ett vettigt svar på detta? Vore inte världen lite bättre om vi slutade gnälla för minsta lilla sak? Jag har full förståelse för att man gnäller lite när man har brutit ett ben, bor på gatan eller glömt sin mobil någonstans (Vilket är en hemsk, hemsk och åter hemsk upplevelse!) men allt annat kan man väl skippa. Vad skönt det hade varit. Imorgon ska jag har en Inget-gnälldag, jag ska jobba 11-20 vilket är riktigt jobbigt men istället för att sitta och gråta i kassan av tristess ska jag vara glad över att jag har ett jobb och varje månad får pengar på mitt konto. Jag ska möta alla (eller ja alla som förtjänar det) med ett leende på läpparna. När jag kommer hem på kvällen ska jag berätta för min moder hur mycket jag tycker om mitt jobb och att jag har haft såååå trevligt hela dagen. Jag ger respons kring min Inget-gnälldag imorgon kväll, möjligtvis på tisdag.


En bild från tidigare idag då jag provade min sko från några år tillbaka. Det var inte långt ifrån att den gick på! Synd, en väldigt tjusig sko.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: