Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

Tillbaka på jobb

Kategori: Allmänt

Igår skickade min chef sms till mig och frågade om jag kunde ta några pass i veckan då en tjej på jobb har blivit sjukskriven, tog två av hennes pass, ett idag och ett imorgon. Min sista lediga vecka blev inte ledig, men får väl ändå säga att det var ganska skönt att får börja jobba. Behöver verkligen pengarna.
Så för att göra något utav min dag idag ställde jag klockan på 10, åt frukost och sen begav jag mig ut på en promenad. Tog en 45-minutare, gick ner runt hundrastplatsen och ribban. Det var ett otroligt skönt sätt att starta dagen. Stack sedan iväg och åt en syndarlunch med Benji. Sen blev klockan så pass mycket att det var dags för mig att sticka till jobb, hade ett kort pass mellan 14-20. Kollade igenom schemat inför jul och nyår när jag hade rast, jobbar juldagen, den 29:e och den 1 januari. WOHO! haha Undra hur jag kommer må den 1:e, men det får dom fan acceptera! Slapp iaf den 26:e så då kan jag röja ordentligt på juldagen, inte som förra året då jag fick gå hem från jobb. Oops (A)

Nu blir det snart sängen, börjar 6.45 imorgon.

Ciao

Kommentarer


Kommentera inlägget här: