Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

Förkylningen från helvetet

Kategori: Allmänt

Ja den känns det som jag har gått och dragit på mig. Har haft den hemska sak sedan i tisdag i förra veckan, BLÄ! Så för att ens orka med mina dagar lever jag på Ipren, tar en så fort jag går upp och sen när den släpper tar jag en ny och så fortsätter min dag. Däremellan hinner jag trycka i mig några bafucin och några liter slemlösande. Låter inte mitt liv väldigt glamoröst?

Tyvärr så hade jag den förbannade förkylning under hela Stockholmsresan vilket var både tråkigt och jobbigt. Man orkar liksom inte gå några längre sträckor eller springa runt på stan utan att få en andning som en gammal gubbe. Men jag lyckades hinna med en hel del trots allt. På fredagen när vi kom upp blev det bara middag och tvtittande för min del. Varken orkade eller hade lust till något annat. Lördagen inleddes med en bio, såg Bröllopsfotografen, en riktigt rolig och bra film men lite förutsägbar får jag nog säga. Efter bion blev det lite shopping, hittade en superfin klocka som min moster köpte till mig. Blev även en klänning och smycken till kvällens utgång. Lördagskvällen gick åt till att äta middag med Izzi, förfesta i Sandsborg (Blåsut) och sen utgång på Pilot. Kvällen var riktigt lyckad! De spelade bra musik på utestället, lite som på Etage. Söndagen gick åt till att se en utställning på Moderna muséet och se en föreställning på Rival där det avslutades med middag. Och igår tog jag tåget hemåt. Något jag inte alls var intresserad av att göra, vill bara stanna i Stockholm. Jag vill ha mer liv och rörelse och bara en helt ny stad. Ja vi får väl helt enkelt se vart jag hamnar nu när jag har sökt mina utbildningar.. ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: