Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

Hurtbulle

Kategori: Allmänt

Det är precis vad jag har varit idag. Började med en promenad med Cim i Pildammsparken kl 10 imorse. Det regnade en del men jag tyckte bara det var skönt faktiskt. Efter det cyklade jag hemåt för att ta emot en man som skulle kolla på vår lägenhet. Jag tycker det är så svårt i sådana situationer, vad ska jag säga till honom liksom? Man måste ju typ följa efter dem när de kollar, ser lite dumt ut om jag sätter mig i soffan och kollar på tv och så går han runt här själv haha. Jaja skitsamma, efter att han gått stack jag iväg till Friskis och tränade på gymmet. Blev förvånad att jag klarade av en halvtimmes kondition med tanke på min dåliga hälsa haha. Det kändes riktigt skönt att träna idag och ännu bättre att jag dessutom cyklade till Heleneholm och tillbaka.

Måste ju bara berätta vad som hände när jag cyklade hem från träningen, cyklade förbi ett gäng småkillar i 12-årsåldern om ens det. De passerar två andra killar och då skriker en av killar "Hora hälsar man inte" till killarna de passerade. Asså vad har hänt med dagen ungdomar?! Jag fick ju nästan en hjärtinfarkt. Man undrar om deras föräldrar vet hur de pratar med varandra. Det är så respektlöst och tråkigt. Nä mina ungar ska aldrig ens få veta om de orden!

/ Sara

Kommentarer


Kommentera inlägget här: