Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

Inte en potatis i sikte på Potatisåkern

Kategori: Allmänt

Visst är det egentligen konstigt med alla namn städers olika delar har. Potatisåkern? Slottsstaden? Mellanheden? Liksom Mellanheden, mellan en hed? Vem kom på det egentligen. Men du konstigaste jag har sett var i Sthlm och satt på tunnelbanan och då ser jag ett ställe som hette Blåsut. Kunde inte hålla tillbaka ett skratt, herregud alltså! Vem kände att Blåsut var det rätta namnet på ett område? En galen prick skulle jag tippa på.

Nog om det, idag har jag spenderat min dag på Mästerlivs, som varje torsdag. Har hemska tider på torsdagar och just därför är de dagarna mina hatdagar, men när den väl är över så mår jag allt lite bättre. Nu vet jag även att jag bara har en torsdag kvar som är av denna sorten och det älskar jag. Dock älskar jag inte att jag inte har några jobbpass alls framöver.. Ångest på den. Jag är i behov av pengar! Får väl jobba i kiosken istället.

Ikväll blir det nog bara till att ta det lugnt, sitter just nu hos mormor och väntar på att hon vill äta. Ska laga mat till henne ikväll och hon har som vana att äta väldigt sent. Lite små drygt må jag säga. Men ska nog kunna komma härifrån runt nio, halv tio.

Om mina planer går som jag tänkt kommer jag att köpa ett träningskort imorgon på friskis och även träna ett pass. Ska kolla upp nu om det går något roligt. Efter träningen ska jag unna mig själv en solning :) Det skadar aldrig med lite färg i dessa bleka tider.

Nej nu ska jag underhålla min mormor!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: