Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

Kämpigt!

Kategori: Allmänt

Jag fick verkligen kämpa för att hitta någon som ville följa med mig till stan. Alla jobbar eller har andra tråkiga saker för sig. Men nu är Jessica med på noterna, hon ska leka lite vuxen och skapa ett sparkonto och internetbank. Duktigt!

Läste Gaybloggen precis och ett inlägg om religion, och får spel på folk som kommenterar och säger att han syndar varje dag på grund av sin läggning. Men när han säger att han inte är religiös syndar han inte. Har man valt att inte gå med i något religiöst samfund följer man inte någon utav deras regler utan lever efter sina egna. Det sjuka är också att folk går runt och säger att man är religiös och tror stenhårt på sin religion men jag tror inte att någon religion accepterar att man dricker sig redlös, röker, misshandlar, bedrar, rånar och andra, idag tyvärr ganska vanliga saker. Vad jag vet står det inte någonstans att det är okej att bete sig på det viset. Folk som beter sig så och samtidigt säger att man är djupt troende kör man på dubbelmoral som ingen annan. Jag blir irriterad när jag hör och ser sådant. Ha dina egna värderingar och stå för dem, låt inte någon annan säga till dig vad du ska tro på och vad du ska göra. Ibland hatar jag religion!

Slut på damp, nu bär det av mot stan.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: