Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

Ny vecka ny tag som det heter

Kategori: Allmänt

Ja jag vet inte riktigt om jag lever efter den principen i vanliga fall men idag får jag nog säga att jag gör det. Igår skickade jag nämligen iväg min ansökning till högskolan. Det blev en bred sökning men allt är ändå inne lite på samma spår. Blev lite rädd när jag såg min ansökning, ska jag börja plugga till våren?! Det är ju helt befängt men samtidigt skitkul! Massa nya människor och en utbildning som jag själv helt och hållet valt.

Idag är en ledig dag för mig vilken jag inledde med att sova ut ordentligt, vaknade runt halv tolv och då åt jag frukost och läste tidningen i lugn och ro. Med risk för att låta gammal måste jag faktsikt säga att jag tycker det är mysigt att läsa tidningen på morgonen. Man måste ju trots allt hålla sig uppdaterad om vad som händer i världen. Mina planer för resten av dagen är att gå ut och gå en liten runda, baka till mina små gymnaster, ringa tandläkaren och vårdcentralen och sen cykla iväg mot Kirseberg.

/ SaraBild från festen hos Jenny

Kommentarer


Kommentera inlägget här: