Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

Garderobsrensningen fortsätter

Kategori: Allmänt

Jag försökte vara duktig idag igen och ställa klockan för att komma upp i tid men lyckades inte, ställde av larmet och vaknade inte förrän halv ett. Men det va skönt :) Nu kämpar jag vidare med min rensning av garderoben, har slängt en del men ganska mycket kommer jag nog att ge bort. Vissa saker kan jag nog sälja också. Känner mig inte supersugen på att slänga en Gant-tröja för över 1000 kr. Nä de pengar passar bättre i min ficka haha. Undrar egentligen för hur mycket pengar jag har rensat ut för. Jag har fyllt en stor IKEA-kasse till bredden och en svart sopsäck är halvfull/tom. Usch det är en hemsk tanke haha.

Just det jag har gått med i en A-kassa nu också, min chef som rådde mig att göra det. Ett dåligt tecken? haha. Så för att vara med där kommer jag att betala 450 kr i månaden och det kan det väl vara värt? Tycker dock det är tråkigt att jag bara får fler och fler fasta kostnader. Mina vuxenpoäng bara skjuter i höjden. Fick min mobilräkning idag och den var låg även denna månaden, 362 kr. Förstår inte hur den kan bli så låg helt plötsligt men jag ska ju inte klaga!

Nej får fortsätta med min garderob om jag ska vara klar till tre, ska nämligen cykla och äta hos Sandra i restaurangen och även diskutera vår skidresa :)

/ Sara

Kommentarer


Kommentera inlägget här: