Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

Ledig

Kategori: Allmänt

Idag är jag ledig och det älskar jag mer än något annat. Men ska försöka få en del gjort faktiskt, till att börja med ska jag lämna tillbaka en försenad film, hämta min cykel, lämna kvällsposten hos min mormor och sola. Det ska bli gjort på första rundan ute. Sen återstår bara en miljon andra saker. Jag försökte vara duktig idag och städa undan i köket, sagt och gjort, men självklart som alltid när jag ska göra något så är det något som händer. Idag välte jag ut en växt så det kom jord på bordet och när jag skulle slänga den i papperskorgen tappade jag allt på golvet så det kom ännu mer jord! Älskar det! Men nu borde mamma bli glad iaf för att jag hjälper till. Nej nu får jag nog rusa iväg innan jag får ett samtal från min mormor om att tidningen inte ligger på bordet.



/ Sara

Kommentarer


Kommentera inlägget här: