Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

Tillbaka

Kategori: Allmänt

Ett bra tag sedan jag ens va inne på den här sidan men har inte känt någon lust eller ork. Men nu har jag fått ett litet infall att skriva av mig igen. Som mitt liv ser ut just nu jobbar jag på Mästerlivs i stan, har en deltidstjänst fram till siste oktober. Förutom att jag jobbar som en slav tränar jag även mina gymnaster tre gånger i veckan och sitter med i styrelsen i föreningen. Och när jag väl har något fritid över spenderar jag den med mina vänner och på att festa. Det är väl mitt liv i korthet just nu. Och gud vad tråkigt det låter, just därför letar jag som en idiot efter en utbildning som kan passa mig. Jag vill börjar plugga till våren men vi får helt enkelt se vad som händer. Jag har som ambition att åka iväg med Malin till Italien ett halvår nästa höst och det hoppas jag verkligen blir av, jag kommer få frispel om jag stannar kvar i Malmö.

Ja det va en uppdatering på mitt liv for now. Idag är jag ledig vilket jag njuter något fruktansvärt av, det var tänkt att jag skulle på stan med Jane men hon hade fått förhinder så nu vet jag inte riktigt vad som händer. Men jag känner i alla fall att jag innan jag beger mig till träningen med mina gymnaster måste titta in i några butiker. Jag är på jakt efter en stor svart stickad halsduk som jag kan vira in mig i under dessa kyliga höst- och vinterkvällar som är på ingåënde. Nä nu känner jag att jag måste ta mig ur sängen och klä på mig. Klockan är trots allt efter ett.


Från VIP-festen på O´learys i torsdags

/ Sara

Kommentarer


Kommentera inlägget här: