Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

Nu rör det på sig

Kategori: Allmänt

Detta året inleddes minst sagt på ett bra sätt! Fick den 31 december reda på att jag har blivit antagen till Fastighetsmäklarprogrammet i Malmö. Jag slipper alltså jobba med något jag inte tycker är roligt utan får istället plugga till något jag verkligen vill. Det känns helt underbart! Och bara vetskapen om att jag är färdigutbildad när jag är 23 år känns superskönt. Jag kommer inte vara alls gammal och har fortfarande hela livet på mig men med en utbildning i bagaget. Kan det bli bättre?! Och samtidigt har jag hunnit prova på arbetslivet i ett halvår. Toppen, som Maria Montezzami hade sagt.
   Annars då.. Jo jag och mamma flyttar snart, närmre bestämt den 23 januari. Då flyttar vi in i en trea som just nu håller på att renoveras helt och hållet. Alla väggar och tak målas om, det läggs nya golv och köket och badrummet rivs ut och byggs om. Kan det bli bättre? Imorgon bär det dessutom av mot IKEA där jag ska inhandla en ny säng och garderob. Helt underbart!
    Ja vad händer mer i mitt liv? Jag är fortsatt aktiv inom gymnastiken, är tränare till mina två grupper tre dagar i veckan och har även erbjudit mig att hjälpa den stora truppen en dag i veckan. Sitter även med i styrelsen och har hand om shopen och faktureringen så där rullar allting också på. Ja jag får nog säga att mitt liv är ganska bra. Det tråkiga är bara att alla splittras nu, folk åker iväg till höger och vänster av olika anledningar och det känns mindre roligt men förhoppningsvis kommer alla tillbaka sooner or later :)

Nu kallar sängen efter en lång dag.
Natti!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: