Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

Onsdag 20 januari

Kategori: Allmänt

Hallo!
Igår hade jag min första skoldag på Malmö Högskola och jag får nog säga att jag var måttligt nervös när jag var på väg dit. Jag visste ingen som skulle börja på linjen och jag hittar inte på skolan heller. Det var som bäddat för pinsamma händelser men det gick faktiskt förvånansvärt bra. Vi var på skolan från 9-15 så det blev en väldigt lång dag. Självklart fick vi genast en inlämningsuppgift att göra. Vi ska läsa boken "Konsten att vara snäll" och sedan reflektera kring den och mäklaryrket. Kan bli intressant men ännu mer intressant blir det om jag lyckas få tag på boken. Den är slut överallt! Gick i stan idag och hade som uppdrag att hitta boken men nä den är slut. Fick ringa mamma och be henne kolla om den finns på Mobilia, så det ska hon kolla upp ikväll. Får hålla tummarna för det. När jag ändå var i stan idag hittade jag en fin kjol från HM på rean som jag tänkte ha på lördag. Kände att jag kunde unna mig det trots min kassa ekonomi. När lönen kommer på måndag ska nästan allt in på sparkontot om jag ska kunna överleva våren :p Gjorde faktiskt ett annat bra köp idag, nämligen en Jojo-kort till bussen. Åker så mycket nu till träningarna och till skolan så blir smidigare och billigare med ett sådant. Ska inviga det idag när jag  till träningen på Kirseberg :)

Innan jag beger mig mot bussen ska jag försöka packa ner större delen av min garderob. Blir dock svårt att planera tre dagar framåt vad jag ska ha på mig :p

CIAO

Kommentarer


Kommentera inlägget här: