Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

Skolgång

Kategori: Allmänt

Imorse ringde klockan 7.30, det var dags för skoldag två. Släpade mig upp ur min varma säng och fixade mig faktiskt förvånansvärt snabbt. Tänkte att jag för en gångs skull skulle få sitta och ta det lugnt vid frukosten men ack nej. Jag skulle ju göra en matlåda och behövde först och främst en låda så springer runt som en idiot för att hitta en. Letar i miljoner kartonger men kunde inte hitta någon. Sen ser jag att det står en i skåpet i köket (Y) Nästa moment var att öppna upp två konservburkar..Självklart är konservöppnaren på vift. Spenderade drygt 5 minuter om inte mer åt att leta upp den. Fick till slut ringa mamma och då låg så klart den också i skåpet. Frukosten fick jag slänga i mig på fem röda för att sedan springa iväg till bussen. Underbart! Skoldagen har idag innehållit information från Svensk Fastighetsförmedling vilket var riktigt intressant och jag blir bara mer och mer pepp på att vilja komma igång! Efter skolan kilade jag snabbt hem för att byta hem och sen dra iväg till kiosken där jag jobbar ikväll. Hade egentligen bara velat ligga hemma i soffan och kolla på tv men ack nej. Är man i behov av pengar så är man. Tänkte sätta mig ner och läsa boken som vi ska läsa i skolan nu.


Ciao!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: