Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

Söndag 14 november

Kategori: Allmänt

"Tänk vad skönt livet hade varit om allt hade varit lätt!", hur många gånger har man inte slängt ur sig detta? Men om sanningen ska fram så är det när vi har tagit oss förbi svårigheterna och det jobbiga som ett faktiskt lyckarus springer genom kroppen. Inte sant? När man har lyckats pressa sig själv till att övervinna något man så enkelt hade kunnat ge upp om, men istället kämpar på och fortsätter. Det är sann styrka! Och våra hinder och prövningar behöver inte alltid vara stora i andras ögon men det är för oss själva de ska betyda något. Mina nästa hinder är;
 - Klara ek.styrningstenta och redovisningstenta
 - Försöka finna svar på min framtida plan genom att prova mig fram och ta till mig all information jag kan
 - Göra till vana att träna minst två gånger i veckan
 - Planera och fördela min tid bättre

Olika sorters hinder men något som får mig att vilja kämpa vidare och faktiskt klara av!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: