Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

8 oktober

Kategori: Allmänt

Godmorgon!
Väcktes imorse av att min chef ringde, Inger på jobb har fått ryggskott och de behövde mig ikväll. Klart jag ställer upp! Kl 16.00 ska jag vara på plats, jobbar till 21.15. Inget långt pass så ska nog överleva det. Innan dess ska jag hinna läsa ekonomi och gå på föreläsning. Hade egentligen hoppats på att jag skulle hinna träna men det får jag nog strunta i. Kanske kan gå till skolan så får jag lite promenad.


Ekonomistyrning..

Jo, jobbet igår! Kom dit igår och fick en kort introduktion av konsultchefen. Vi var tre nya där. Fick läsa igenom diverse papper om uppdraget, hur vi skulle ställa frågorna och vad för frågor. Vi skulle göra marknadsundersökningar av personer som tagit en forskarexamen, och hur deras yrkesliv sett ut efter disputationen. Allt detta gör vi år Svenskt näringsliv. Gick helt okej igår. Lyckades med 10 intervjuer på 3,5 timme. Och du utgår jag från listor där i princip ALLA redan har blivit uppringda, men inte svarat, bett om en annan tid eller haft fel nr. Så det var inte det lättaste. Men det gick! Gud vad jag va torr i munnen efteråt haha. Härliga pengar med tanke på att man bara sitter där och ringer. Tror dock jag måste tala mer rikssvenska, skånskan blev inte förstådd av alla haha.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: