Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

Läsa läsa läsa

Kategori: Allmänt

Åhh herregud! Här försöker jag läsa sida efter sida men det känns som om ingenting fastnar. Kändes likadant när jag satt inför tentan. Började fundera på om jag kanske har någon form av adhd eller liknande. Symptom på adhd är koncentrationssvårigheter, sömnsvårigheter, dålig impulsförmåga, psykiska problem som ångest, stark oro och depression etc. Har alltid haft lite svårt med koncentrationen, mina tankar flyger gärna iväg på annat och jag blir lätt distraherad. Jag har även alltid haft ångest och lätt oro. Ångest inför det mesta; skola, träning, mat, utseende. Och oroar mig gör jag i princip alltid. Det finns alltid något att oroa sig för, framtiden; vad ska jag göra? vem ska jag bli? Hur ska jag komma dit? osv.
Iaf jag bad mamma att ta hem ett test. Det handlade om massa frågor som jag skulle besvara. Utifrån det kunde mamma utläsa att jag mycket troligt har adhd. Intressant att ingen under hela min skolgång har reflekterat över detta. Kan bero på att jag alltid har lyckats, jag har alltid fått bra resultat. Konstigt nog.. När jag nu har så svårt för att sätta mig ner och läsa, och ta mig igenom texten. Känns på något sätt skönt att veta att det faktiskt ligger något bakom och inte bara jag som faktiskt inte har "pli" på mig själv. Nu får vi se om det är något jag vill gå vidare med eller lämna det här. Vi får se..

Iaf jag har gått här och städat undan och lagt in kläder så nu ser mitt rum hyfast ut. Alltid roligare att komma hem till något städat än rent kaos. Nu tänkte jag äta lite lunch och läsa ett kapitel till i ekonomiboken. 


Dagens jag ;) 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: