Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

Varför alltid söndag?

Kategori: Allmänt

Det verkar vara ett återkommande tema, att söndagen alltid blir bloggfri. Denna gång kan jag inte skylla på någon grotesk bakfylla. Lördagen var mycket trevlig med fest för min pojkvän. Blev dock hyfsat lungt för min del och vi ett kilade vi hemåt. Söndagen består som vanligt av träning med mina nybörjarbarn, så var tvungen att komma upp i tid. Halv nio vaknade jag hyfsat pigg av mig själv. Blev god frukost och lite filmmys innan jag blev körd till träningen. Efteråt blev det möte, som gick som det gick. Tog på mig ännu mer att göra, inte bra. Men så är det väl när man sitter som ordförande. Man får göra allt och ta all skit. Speciellt i en styrelse där vi endast är två som drar lasset (förutom ekonomin som Dickan har hand om). Men vi klarar oss, och kul är det faktiskt. Roligare hade det varit om jag enbart kunde hänge mig åt föreningsarbetet.
Kom hem igår helt slut, huvudvärk och frusen. Blev hämtad av pojkvännen, körde och hyrde tre filmer. Vi såg den första igår, Brothers med Jake Gyllenhaal, Natalie Portman och Tobey Magurie. Riktigt bra film! Se den! Vet inte hur många gånger jag grät under filmen.



Idag står plugg på schemat, har redan avverkat 45 minuter och tänkte ta iaf 45 minuter till. Sen väntar en lång promenad i Oxie med svärmor. Jag har i uppdrag att dela ut lappar till barnen i en grupp där ute. Såg att alla, utom en såklart, bodde i oxie så då passar en promenad perfekt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: