Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

Alla hjärtans dag

Kategori: Allmänt

Då har dagen kommit igen. Och självklart är man singel. När man för en gångs skull lyckades skaffa sig ett förhållande tar det slut innan man ens kommit till denna fruktansvärt överskattade dag. Toppen! Jag är inte bitter, nej..?

Denna dagen känns som att den kommer bli tuff, inte fysiskt men psykiskt. Vi får se hur den slutar. Tanken är väl jobb 8-14.30. Ska nog hojta till om att jag inte klarar av att jobba längre idag. Inget fritids eller dagis idag helt enkelt. Ikväll är det som vanligt träning. Det brukar alltid få mig på bättre humör så siktar in mig på det :) Nu ska jag väl slänga i mig en macka innan jag kilar till bussen.

Kommentarer

  • mankindswine säger:

    Alla Hjärtans Dag är även känt som "Single Awareness Day". Det är en planerad dag som specifikt siktar på att åsamka bitterhet och social ångest. Personligen ser jag bortom lögnerna och försäljningsknepen, så jag låter mig inte dras ner.

    Var inte bitter. Människor har värde jämförbart med pappershanddukar, så du kan hinna greppa dussintals innan du är klar här i livet. Akta bara så du inte blir greppad själv.

    /Mankind

    2011-02-14 | 07:43:38
    Bloggadress: http://mankindswine.blogg.se/

Kommentera inlägget här: