Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

Annandag påsk

Kategori: Allmänt

Gud vad vädret påverkar mitt humör! Idag är det mulet och trist och då känner jag mig lättirriterad och trött medans igår när det var sol och mysigt var jag på gott humör. Varför är det inte alltid sol och varmt? Vad bra det hade varit då! Och vilket humör jag hade legat inne med.

Yesterday then. Satt som sagt och pluggade drygt två timmar innan Patrik vaknade till liv. Då blev det frukost i sängen. Duktig som jag var satte jag mig och pluggade lite till efteråt. Därefter åkte jag och handlade på Willys. Fyllde kyl och skafferi. Frysvaror såsom kött och kyckling handlar vi på en lagerfabrik ute i Fosie. Halva priset av det du får i butiker! Men då det var röd dag höll de stängt, så får bli någon dag i veckan. Kvällen spenderades först hos Patriks föräldrar som bjöd på middag och påskpresenter. Efter några om och men kom jag och Patrik slutligen iväg till Emma. Hon hade bjudit in till grillkväll. Vi skippade dock grillningen men hade för övrigt en mycket trevlig kväll!

Today is  the day before the D-day. Engelsk grammatiktenta imorgon. Idag blir det plugg hemma hos Sofia i Hjärup med basgruppen +1 ;) Har en övningsbok som jag måste ta mig igenom. Tråkigt nog känns det som i skolan när man satt och gjorde massa uppgifter men man förstod egentligen inte vad man gjorde. Jag har liksom inte förstått principen med uppgifterna och vet inte hur det är tänkt att jag ska göra :p Får se om någon kan lyckas hjälpa mig idag!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: