Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

Frukt gör det bättre!

Kategori: Allmänt

Igår började jag känna att jag fick ont i halsen och täppt i näsan. Eller jag har väl egentligen känt det komma sedan helgen men har ignorerat det och tänkt att det går snart över. Men icke. Har mer ont i halsen idag och känner mig lite hängig. Vem orkar vara sjuk?! Fick sjuka mig från jobb som jag blev bokad på igår eftermiddag. Bye bye pengar! Hoppas att det går över till imorgon. Har iaf tryckt i mig lite frukost, same as usual.
 
När jag är sjuk tänker jag alltid att om jag äter frukt blir jag friskare snabbt. Varför nu frukt skulle ha den magiska inverkan vet jag inte. Kanske hänger det ihop med att frukt är nyttigt och då borde göra en frisk också. Vad behändigt det hade varit: Är förkyld - Ta en banan - FRISK!

Kör på mysklädsel :)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: